Followers

Sunday, December 5, 2010

Hambatan Waktu..

Salam 'alaik..

Sudah masuk minggu ketiga cuti persekolahan akhir tahun. Namun kami masih belum boleh merancang ke mana-mana. Hal ini kerana Amira masih belum habis SPM , Along masih belum habis peperiksaan Akhir semesternya, Syukri baru nak bermula kelas tambahan, manakala umi pulak tugasan berat rutin tahunannya baru bermula. Kalau tugas umi ini dah bermula bermakna kita tidak akan kemana-mana sehinggalah kerja-kerja tersebut selesai pada 22 Disember nanti.

Kesian umi,  perancangan Sevenofus plus One untuk menonton Teater Natrah di Istana Budaya semalampun terpaksa pergi tanpa umi. Perancangan  ini  telah dibuat sebulan yang lalu tetiba umi kena pergi mesyuarat pada tarikh yang sama. Sedihnya umi. Dah lama umi berhajat menonton teater ini.

Kini, umi harus dikejar 'hambatan waktu'. Kerja-kerja berat mesti disiapkan sebelum 21 Disember ini. Nampaknya Bisnes umi yang baru brmula dan baru nak maju kenalah ditangguhkan dahulu sebelum ada anak-anak umi yang sanggup mengambil alih. Umi hanya menaruh harapan kepada Along untuk membantu umi.

Walau bagaimanapun, perancangan untuk balik ke kampung memang masuk dalam takwim cuti persekolahan ini. Tetapi tempat-tempat lain tu masih belum pasti. Semuanya bergantung kepada kesempatan waktu. InsyaAllah jika ada rezki, kesempatan masa, sevenofus will go together soon!

Dalam hambatan waktu ini juga umi berharap masih dapat melapangkan waktu untuk masak, menjahit dan enjoy, bersama famili dan menulis dalam blog kesayangan umi ini, InsyaAllah.

Wassalam

No comments:

Post a Comment