Followers

Saturday, October 31, 2009

Majlis "Hi-Tea" Akhir Tahun 2009

Wah! dah nak akhir tahun, pelajar-pelajar SPM sibuk mengukuhkan bekalan untuk turun ke medan perjuangan tak lama lagi. Di samping kesibukan itu, (selalunya cikgu lagi sibuk daripada pelajar menyediakan diri pelajar untuk exam) rutin tahunan tidak dilupakan. Meraikan guru-guru dan kakitangan sokongan yang mungkin akan bertukar tahun depan.



Dengan bertemakan pakaian Merah Hitam... guru-guru dan kakitangan SMKSI dengan gaya tersendiri telah hadir di Grand Ballroom Equatorial Hotel BBB. Seronok tengok gelagat mereka. Cikgu lelaki, biasalah Cikgu Abdul Haris akan menarik perhatian hadiran yang lain.Dengan berblezer Hitam dan bertali leher hitam beliau muncul sebagai MC cabutan bertuah.Telatah mencuit hati beliau memang menjadi.

Hehe.. penulis pun kenalah ikut juga tema. Pakai jugalah baju Merah hitam yang cik abang cayang belikan di Trengganu. Satu Pasar Payang cari baju merah hitam.


En. Amin Minhad mempersembahkan gurindam 1Malaysia.

Biasalah program-program macam ini pastinya akan didahulukan dengan ucapan-ucapan panjang... Mula-mula Pengerusi KKGK, Datin Aniza. Okeyla.. alu-alukan tetamu. ringkas tapi menarik. Lagipun ucapn mula-mula masih boleh dengar dan perut masih boleh menahan lapar. Ucapan kedua, puan Pengetua. Mukadimahnya beliau berkata tak akan cakap panjang-panjang sebab beliau maklum ramai yang dah lapar.... tapi nya dalam kata nak berhenti cepat tu setengah jam tak jugak berhenti. Huhu.. cikgu Fadzilah dan kak yati dah sibuk lapar. Penulis pun sama jugak. Encik Loh dah buat muka seposin tapi pengetua buat macam ak faham je... hehehe.. nak tergelak ada jugak. bincang pulak perkara yang heavy2, kesian pengetua.. kasian cikgu.. Yang best dan kelakarnya dah hampir setengah jam berucap baru pengetua nak keluar teks yang En.Amin tulis untuk majlis petang itu.. lagila cikgu-cikgu 'bengkek'... nak buat macam mana dapat pengetua yang memang suka bercakap.. Kami para pentadbir dah lali dalam mesyuarat pentadbir, Kalaulah tak sebab Solah Zuhur nak habis waktu, pukul 5 pun belum tentu habis lagi dari pukul 12 tengah hari.

Akhirnya, majlis berakhir pukul 5.15. Okeyla... timeing pukul 5.00.

No comments:

Post a Comment