Followers

Sunday, November 22, 2009

Indahnya Pulau Pangkor


Teksi di Pulau Pangkor!
Peserta kursus bersedia hendak pulang


Bos PPD Petaling Perdana.

Pemandangan di Pulau Pangkor pada waktu awal pagi.




Nelayan yang baru pulang dari Laut, melabuhkan bot di pantai

Salam...
Pada 18 hingga 20 November lepas ana buat pertama kalinya telah menjejakkan kaki ke Pulau Pangkor... Kalau dalam sevenofus ana antara yang agak terkemudian menjejakkan kaki ke pulau ini berbanding suami dan anak-anak. Tak kisahlah, akhirnya dapat juga ana sampai ke pulau ini. Seperti kebanyakan pulau yang ana pernah sampai memang pulau-pulau di Malaysia ini cantik-cantik. Anugerah Allah s.w.t ini masih terpelihara alam semulajadinya.

Mesyuarat kali ini memang padat!... Nak jejakkan kaki ke air lautpun tak sempat. Kami cuma perkesempatan ke bandar dalam sejam (5.30 hingga 6.30) pada hari kedua mesyuarat. So apa lagi "Touch n Go" je la...

Hari ketiga, selepas sarapan pagi kami sempat berjalan-jalan ke pantai sekejap sementara tunggu mesyuarat semula jam 8.00 pagi. Ingatkan boleh shoping masa balik rupa-rupanya pun tak sempat, habis mesyuarat kul 11.30, kul 1.00 mesti ada dalam feri dan kul 1.30 mesti dah ada dalam bas!... Bila ana cerita dengan suami tenang betapa padatnya program kami hingga tak ada peluang nak menghayati keindahan pulau Pangkor, suami kata, "kalau macam tu baik buat mesyuarat kat Shah Alam sahaja, tak payah penat jalan jauh-jauh, kena naik feri lagi!... "

Tak kisahlah yang penting ana dah pernah sampai ke pulau ni walaupun tak sempat ke mana-mana.

Awal pagi sebelum memulakan mesyuarat.

No comments:

Post a Comment