Followers

Thursday, July 22, 2010

PERUBAHAN

Salam alaik...

Wahai remajaku..

Ujian hidup datang dengan pelajaran dan pelajaran itu datang dengan tuntutan perubahan. Jika sudah berkali-kali pelajaran disampaikan tetapi masih tidak ada perubahan itu bermakna remaja gagal dalam ‘sekolah’ kehidupan mereka. Frust cinta, hakikatnya adalah ujian yang ingin merubah kita untuk mula mengenali Cinta Allah.

Ingatlah setiap detik, setiap ketika, ada sahaja peristiwa yang akan kita lalui. Sama ada baik atau buruk, itu adalah pelajaran yang menuntut perubahan. Maka ubahlah diri kita selalu ke arah yang lebih baik, lebih baik dan cemerlang. Maka belajarlah secara berterusan. Dan berubahlah secara berterusan…. Nanti anda akan mencapai kebaikan secara berterusan pula. Jangan sesekali anda menangguhkan pelajaran, nanti anda akan menangguhkan perubahan dan akhirnya menangguhkan datangnya kebaikan.

Belajarlah daripada sekolah kehidupan semasa remaja lagi, supaya anda tidak diburu penyesalan apabila mencapai usia tua. Kata pepatah Cina, “belajar sewaktu muda bagai mengukir di atas batu. Belajar sewaktu tua bagai mengukir di atas pasir.” Fikir-fikirkan....

Stop Worring dan Stat Living,!

No comments:

Post a Comment