Followers

Sunday, August 8, 2010

Fikir Tapi Jangan Kuatir

Salam alaik....


"Masa lalu adalah kelmarin yang telah mati. Masa depan adalah esok yang belum lahir... Tetapi selamatkanlah hari ini yang sedang hidup."

Seorang manusia walau bagaimana kuat sekalipun , tidak akan mampu menanggung derita masa lalu dicampur beban kebimbangan masa depan, lalu dipikul bersama masalah pada hari ini. Tiga beban dalam satu masa boleh menyebabkan seseorang genius dihantar ke hospital sakit otak. Life made it simple!.

Mungkin anda akan bertanya, kalau begitu salahkah kita merancang untuk masa depan? Tidak. Pendek angan-angan bukan bererti tidak bersedia untuk hari esok. Fikrkan hari esok. Tetapi jangan khuatir. Mungkin sama banyaknya beza antara angan-angan dan cita-cita. Akan mensia-siakan peluang yang ada pada hari ini. Sebaliknya sesiapa yang berfikir tentang hari esok, akan memanfaatkan peluang pada hari ini.

Kata cerdik pandai: "beradalah di tempat kamu berada. " Maksudnya, jangan lari dari realiti. Usah absent minded. Hidup dan beradalah dalam hari ini. Jangan kuatiri hari esok. Jangan bimbangan hari semalam

Wassalam.


No comments:

Post a Comment